Sunday, October 2, 2011

KARPAL SINGH TERIMA HUDUD?



Karpal Singh nampaknya dilihat seperti nyanyuk juga apabila tiba2 boleh menerima Hukum Hudud. "Boleh Terima. Saya boleh. Tapi tunggu saya mati dulu, lepas tu suruh Nik Aziz atau Hadi Awang langkah mayat saya. Baru boleh buat. Kalau berani." Itu kenyataan Karpal yang dilaporkan beberapa wartawan namun tidak membenarkan ianya dikeluarkan dikhuatiri akan menimbulkan kemarahan umat Islam. Karpal Singh yang dilaporkan tidak hadir pada Konvensyen Ulang Tahun ke 60 PAS semalam dan hari ini di Kepala Batas telah dihubungi beberapa wartawan. Di kesempatan itu juga ada beberapa wartawan mengaitkan isu pendirian terkini beliau mengenai Hukum Hudud. "Saya tak ada masalah dengan PAS, UMNO atau mana2 parti. PAS juga kita boleh kerjasama. Tapi jangan sentuh soal Hudud. Kalau nak (buat), macam saya kata tadi lah." Sebelum ini beberapa Pemimpin Pro Sekular PAS seperti Khalid Samad dan Mahfuz Omar semakin mual dan jelak dengan sikap Nik Aziz yang semakin karut dalam membuat kenyataan demi kenyataan (Klik DISINI). Setakat ini, Kumpulan berhaluan kiri PAS ini sedang bergerak untuk menjatuhkan beberapa Pemimpin PAS Pro Ulama' di peringkat Negeri termasuklah Ustaz Azizan (Kedah) dan Hasan Ali (Selangor). Nik Aziz merupakan antara Pemimpin yang sedang dikaji untuk ditumbangkang. Namun, pihak PAS Kelantan dikatakan tidak sehaluan dalam perancangan ini yang menyukarkan gerakan mereka.





No comments:

Post a Comment