Tuesday, July 5, 2011


PEMBANKANG HEBAT SANGAT KE?

Ada masanya kita akan ketawa sendirian melihat gelagat pemimpin-pemimpin pembangkang. Mereka-mereka ini sebenarnya terlebih perasan. Mereka rasa mereka hebat sangat dan seluruh rakyat Malaysia bersama mereka sekarang.

Lihat sahaja dalam isu demontrasi bersih. Cara mereka bercakap mereka gambarkan seolah-olah seluruh rakyat Malaysia bersama mereka dan menyokong perhimpunan tersebut.

Kalau dalam dunia percintaan ibarat si dara percayakan si teruna dan serah segala kepercayaan kepada si teruna. Satu hari nanti apabila si teruna cabut lari, boleh gila si dara dibuatnya. Sebab itu orang selalu berpesan, kalau bercinta jangan sepenuh hati. Tolong simpan sedikit ruang untuk kecewa dalam hati.

Begitulah juga dengan parti-parti pembangkang di Malaysia sekarang. Dalam kepala mereka sekarang , mereka fikir seluruh rakyat Malaysia bersamanya dan mereka akan menang serta memerintah Malaysia dalam PRU 13 kelak. Mereka beri harapan yang besar kepada penyokong-penyokong mereka.

Percayalah cakap saya huru-hara yang teruk akan berlaku seandainya keputusan PRU 13 kelak masih lagi memihak kepada BN. Mereka tidak dapat menerima keputusan itu kerana mereka terlalu mengharap yang mereka akan memerintah negara.

Dalam isu perhimpunan-perhimpunan yang mereka lakukan, baik yang akan datang atau yang telah berlaku. Mereka ingat mereka hebat apabila Anwar, Kit Siang atau Nik Aziz arah penyokong-penyokong turun dan mereka dapat kumpul 10-20 ribu orang.

Mereka tak fikir apa akan jadi kalau Datuk Najib arah semua penyokong-penyokong BN turun ke jalan raya. Sudah tentu jumlah jauh lebih besar dari yang mereka kumpul. Maklumlah itu arahan dari seorang PM.


Lihat sahaja dalam perhimpunan yang diadakan di Pulau Pinang dan Ipoh hujung minggu lepas. Tidak diketahui siapa penganjurnya dan diatur dalam keadaan senyap-senyap, tahu-tahu wujud perhimpunan. Berapa ramai orang ? Itu diaturkan dalam keadaan senyap-senyap. Cubalah diaturkan secara terbuka dan guna segala saluran media yang ada , apa akan jadi ?

Bayangkan pula kalau arahan datang dari PM.

Paling mengejutkan perhimpunan anak-anak muda yang diadakan di Ipoh sabtu lepas. Ribut tiada, angin pun tiada, tiba-tiba ribuan anak muda menaiki motosikal mengelilingi bandar Ipoh sambil melaungkan anti bersih. Saya difahamkan perhimpunan itu diatur sesama mereka sendiri. Itu baru di Ipoh, belum lagi di daerah-daerah lain di negeri Perak. Belum lagi di negeri-negeri lain di Malaysia. Cuba gabungkan mereka semua dan arahkan mereka berkumpul di KL, apa akan jadi ?

Janganlah Pas, PKR dan DAP nak perasan mereka hebat. Tolong ingat juga kehebatan orang lain.

Tolong sedar sikit, rakyat Malaysia ada 25 juta. Seandainya kamu semua dapat kumpul 500 ribu orang dalam perhimpunan sabtu ini, ianya masih lagi tidak menggambarkan kamu mewakili keseluruhan rakyat Malaysia. Jumlah 500 ribu dari 25 juta baru 2 %. Kalau kamu dapat kumpul sejuta orang baru 4 %. Seandainya kamu dapat kumpul lebih 50 % atau pun lebih dari 12.5 juta barulah kamu boleh umum yang kamu mewakili rakyat Malaysia.

Ada faham ke bongok ?

Jangan ingat kemenangan kamu dalam PRU 2008 kerana kekuatan kamu. Kamu menang kerana protes rakyat terhadap kepimpinan negara pada masa itu. Ahli-ahli Umno sendiri pun turut mengundi kamu kerana protes.

Tapi sayangnya kerana kamu semua itu dari keturunan yang bebal-bebal tidak mengambil kesempatan diatas kepercayaan yang pengundi beri. Patutnya kamu semua tunjuk contoh yang kamu semua lebih baik dari BN, maka sudah pastilah berpeluang mengambil alih pemerintahan negara kelak.

Tapi sayangnya kamu semua lebih berpolitik dan gimik dari bekerja. Pergi parlimen pakai tali leher kuning dan pakai baju t bersih. Macam orang bodoh. Malah ada yang tak insaf-insaf masih lagi berani pergi meliwat. Apabila kantoi salahkan BN dan guna alasan BN takut dengan kemaraan kamu.

Tiga tahun masa untuk kamu semua dihabiskan untuk melayan kerenah-kerenah Anwar Ibrahim, Nik Aziz dan Lim Guan Eng.

Apabila lihat sudah ada tanda-tanda tidak berpeluang untuk menang, maka mulalah nak buat demo ulangan seperti tahun 2007. Halo, tolong ingat sikit , kamu menang 2008 bukan kerana demo 2007, tapi kerana protes seperti yang saya nyatakan di atas.

Kalau benar SPR itu alat BN, tahun 2004 lagi BN dah berjaya tawan Kelantan kerana pada masa itu Pas hanya menang dengan majoriti 1 kerusi dan 2 undi sahaja di Dun Kemuning. Bodohnya BN kalau dah ada alat yang bernama SPR tapi tak guna alat tersebut sebaik mungkin untuk membolehkan mereka memerintah Kelantan.

Kalau BN ada alat yang bernama SPR bodohnya BN sehingga mereka boleh kalah 65 undi dalam PRK Manek Urai.

Tolong-tolonglah sedar diri sikit. Kata parti islam, ketayap atas kepala, serban sebesar buah kelapa tapi tidak dapat terima kehendak Qada dan Qadar.
Petikan : Blog RBF

No comments:

Post a Comment