Wednesday, June 15, 2011

Kartun Utusan Bikin Pemuda Pas Bagai Anjing Gila

Semalam saya gelak sakan apabila melihat juak-juak Pas meroyan kepanasan bagai anjing gila berhubung kartun yang disiarkan Utusan Malaysia. Tak ku sangka, rupa-rupanya dalam diam-diam mereka masih membaca Utusan walaupun di atas pentas ceramah mereka kata boikot Utusan. Terima kasih lah ya....

Bermula dengan Pemuda Pas Melaka, kemudian Pemuda Pas Kelantan dan banyak lagi salakan-salakan dalam facebook.

Mereka panas beb....panassssssss.

Dah kena atas batang hidung sendiri.

Mereka kata UM menghina dan memperlekeh hukum islam.

Kepala otak pak dia !

Siapa yang mula-mula menghina dan memperlekeh hukum islam ?

Siapa yang kata video itu hanya besi ?

Siapa yang kata video itu tiada mata dan telinga ?

Siapa yang kata video tak boleh jadi saksi ?

Siapa yang kata video tak boleh jadi bukti ?

Kalau kartun itu menghina islam, apakah apa yang diucapkan oleh Haji Hadi tidak menghina islam ?

Yang sebenarnya mereka dah rasa panas wahai sahabat-sahabat ku sekalian. Mereka dah rasa panas kerana kartun itu telah terkena atas batang hidung mereka.

Sesiapa sahaja yang melihat kartun itu semalam akan terfikir ianya benar. Itulah sebabnya yang membuat mereka jadi anjing gila dan pusing cerita kononnya UM menghina islam dan mempermainkan hukum Allah. Mereka nak pusing pemikiran rakyat supaya tidak nampak kesalahan yang dilakukan oleh mereka sebelum ini.

Tidak ada apa-apa kesalahan pada kartun itu semalam. Perempuan itu mengadu kepada penghulu di sebuah negeri yang diperintah Pas (mungkin) dan penghulu itu patuh kepada fatwa Haji Hadi bahawa video tidak boleh dijadikan bukti jika tiada empat saksi.

Lalu perempuan itu mengadu kepada polis dan bagi polis mereka tiada masalah untuk menyiasat kes berkenaan, apatah lagi jika ada rakaman, maka kerja penyiasatan akan menjadi lebih mudah.

Mesej yang cuba disampaikan oleh kartun itu, sekiranya seseorang itu menjadi mangsa rogol walaupun tidak ada empat orang saksi tetapi pihak berkuasa boleh mengambil tindakan terhadap perogol berdasarkan bukti-bukti lain termasuklah melalui kaedah saintifik. Siasatan cara begitu dipanggil Qarenah.

Tajuk kartun itu pun dah terang-terang ditulis KEKELIRUAN KES ROGOL. Mustahil yang itu pun mereka tak faham. Mereka (Pas) faham sebenarnya apa mesej yang hendak disampaikan dalam kartun itu, tetapi mereka sengaja buat-buat bodoh dan pusing ke arah lain kerana kartun itu telah terkena atas batang hidung mereka.

Yang pemuda Pas itu satu hal, dan satu hal lagi pula apabila Persatuan Ulama Malaysia (PUM) petang semalam mengeluarkan kenyataan mencadangkan pelukis kartun berkenaan diheret ke mahkamah kerana menghina islam. Sini

Podah chit.....pergilah PUM. Saya ingatkan PUM dah lama mati, rupa-rupanya masih hidup lagi. Tak payah nak bawa suara Pas dan berselindung di sebalik nama PUM.

Mana pergi suara PUM apabila Haji Hadi kata video hanya besi dan tidak boleh jadi bukti ?

Mana pergi suara PUM apabila Dewan Ulama Pas mempertahankan penzina ?

Mana pergi suara PUM apabila ulama dipanggil syaitan bisu ?

Mana pergi suara PUM apabila mufti dipanggil HARAMsani ?

Mana pergi suara PUM apabila Nik Aziz mengatakan undi Pas masuk syurga ?

Mana pergi suara PUM apabila cina-cina DAP mempermainkan ayat-ayat Quran ?

Mana pergi suara PUM apabila cina DAP masuk bertazkirah dalam surau ?

Tiba-tiba hari ini apabila keluar kartun yang diterbitkan oleh surat khabar yang ada kaitan dengan Umno yang mengulangi apa yang dikatakan oleh Haji Hadi, PUM terus bunyi mulut.

Kenapa selama ini PUM bisu dan tidak menjelaskan kepada rakyat tentang Qazaf, Takzir dan Qarenah yang Pas telah kelirukan kepada orang ramai ?

Kalau PUM benar-benar bertanggungjawab patutnya mereka bangkit dan jelaskan kepada rakyat tentang keadilan dalam islam. Sepatutnya mereka jelaskan kepada rakyat jika berlaku kes rogol sekiranya mangsa gagal mengemukakan empat orang saksi masih ada cara lain untuk mangsa menuntut keadilan.

Semua itu mereka tidak lakukan, tetapi apabila pihak surat khabar cuba menyampaikan mesej itu kepada orang ramai melalui lukisan kartun tiba-tiba mereka bersuara dan meminta pula pelukisnya diheret ke mahkamah.

Jika kartun UM dikatakan menghina islam , bagaimana pula dengan kartun Zunar di bawah ini ? Adakah itu tidak menghina islam ?
Kalau nak tunjuk dada pun biarlah buah dada tu cantik sikit, bukannya selambak sebesar buah kelapa yang belum dikopek kulit lagi.

Bahagian kartun Ulama ditulis perkataan Muhammad dan Allah , manakala bahagian kartun Ulama Umno ditulis pula Mahathir Muhammad dan AbdulALLAH Badawi.

Masyaallah, dasyat tu wahai rakan-rakan sekalian. Kalimah Allah dan nama nabi pun mereka main-mainkan, tapi tiada pula PUM atau Pemuda Pas nak bunyi mulut. Kerana apa ? kerana Zunar telah dijamin syurga. Apa yang dia nak buat atas dunia ini dia boleh buat. Kalau dia murtad sekali pun kemungkinan syurga untuknya telah terjamin kerana dia mengundi Pas.

Agak-agak anda semua, kalaulah ada seorang lelaki yang merogol isteri Zunar di tempat sunyi kerana geram melihat buat dadanya yang tersembul keluar, apakah Zunar akan mencari empat saksi terlebih dahulu sebelum buat laporan kepada tok penghulu atau Zunar akan terus ke balai polis untuk buat laporan ?

No comments:

Post a Comment