Saturday, June 25, 2011

PERCUBAAN MENGELIRUKAN RAKYAT

Johari Abdul, Ahli Parlimen Sungai Petani telah memperbodoh-bodohkan diri beliau apabila membuat satu rencana di dalam you.tube menafikan video kontroversi Anwar Ibrahim.

Beliau juga telah disolekkan dan mengatakan wajah beliau berjaya ditransformasikan seiras wajah P.Ramlee! Lihat foto di bawah dan kita akan lihat betapa jauhnya beza di antara wajah Johari yang disolek dengan wajah P.Ramlee. Apakah beliau fikir rakyat Malaysia terlalu bodoh untuk percaya kepada beliau?


MiM juga telah menulis menerangkan credentials 2 pakar video dari Amerika Syarikat yang mengesahkan ketulinan video Anwar Ibrahim bertajuk http://novandri.blogspot.com/2011/06/terkini-anwar-ibrahim-tak-lelap-tidur.html


Mereka ialah Professor Hany Farid dan Assoc. Professor Lorenzo Torresani dari Dartmouth College. baca sini

Video di bawah ini adalah bukti kepada kecetekan seorang pemimpin PKR yang bergelar YB !

Video : Johari Abdul kelentong!

Di bawah adalah salah satu daripada komentar pembaca MiM tentang kecetekan Johari Abdul berhujah mempertahankan Anwar Ibrahim di dalam video kontroversi itu :-

1. Remote control mmg utk TV. Kedua mereka memang guna remote itu untuk control suara/channel TV tersebut.

2. Bayang-bayang di dinding ialah hasil dari pantulan cahaya dari TV tersebut, bukan cahaya lampu seperti yang didakwa. Kalau dilihat spektrum cahayanya mmg sesuai dgn saiz tv kecil yg biasanya diletak didlm bilik.


3. Still photo yg digunakan utk mendakwa bahawa hidung orang dalam video itu mancung malah cuba implicate TS Rahim itu mungkin adalah light reflection, tapi most probably a photoshopped job ala gambar mayat Osama.

4. Dato' Johari kalau general description dia tanpa disertakan photo,memang boleh pass off as P. Ramlee, ketinggian sederhana, tubuh gempal, muka bulat etc. So, kalau dia boleh di makeup sama ada dengan silicon atau tidak jadi rupa Clint Eastwood, now that I'll be impress.

Satu jawapan balik yg lemah & terlambat.

Hanya org yang bodoh shj yang akan terpedaya dgn video yang berbelit2 & asyik ulang perkara yg sama dari video pertama sampai akhir!!

Cubaan untuk mengabui mata rakyat terutamanya orang muda yang mudah terpengaruh dengan apa yang dikatakan kononnya teknologi terkini. Ramai yang akan terpukau & terpedaya bahawanya teknik make-up & silicon digunakan.

No comments:

Post a Comment