Saturday, May 14, 2011

BILA ORANG KITA SEMUA OK, AGAMA DIKETEPIKAN?


Alahai. Kelakar betul la. Dia beria - ia marahkan Tun Dr Mahathir dulu yang menyifatkan dia bawak ajaran sesat.

Macam mana TDM tak kata dia bawak ajaran sesat kalau dia suka - suka hati je keluarkan fatwa yang entah apa - apa macam ni.

Tapi kadang - kadang, kesian jugak dengan Nik Aziz ni. Bukan apa, dia dah la tua. Asyik kena tipu je dengan Si Al - Juburi tu.

Maka tak heran la kenapa Nik Aziz ni boleh keluarkan fatwa baru dengan menyatakan bahawa tak masuk syurga kalau tuduh Anwar ni. Termasuk la umat Islam sendiri.


Itu dalam laporan yang dikeluarkan oleh laman portal Malaysian Insider. Dalam Malaysiakini pulak, Nik Aziz kesiankan Kak Wan Omega kerana orang aibkan suaminya.

Itu satu perkara yang pelik . Pertama, betul ke umat Islam ni tak masuk Syurga sedangkan dalam nas Al - Qur'an dan hadis jelas menyatakan bahawa setiap umat Islam akan masuk syurga juga akhirnya selagi mereka mengucapkan dua kalimah syahadah.

Kalau mereka buat dosa sekali pun dan menjalani hukuman didalam neraka, mereka masih tetap akan masuk syurga juga dengan izin Allah S.W.T. Tak gitu?

Kedua, siapa pulak yang tuduh Anwar dalam video seks yang didedahkan sebelum ini? Bukan ke Anwar sendiri mengaku kata bukan dia dalam video tu? 

Datuk Eskay angkat sumpah mubahalah pun ke atas diri dia sendiri. Dia pun tak tuduh Anwar. Cuma dia nyatakan bahawa individu lain dalam video tu ialah Anwar. 

Kalau dia menipu dalam sumpah tu, dia sedia dilaknati oleh Allah S.W.T. Jadi soal siapa tuduh Anwar ni tak timbul sebab kalau betul itu bukan dia, jadi Datuk Eskay yang akan terima padahnya.

Dah kalau tak de orang pun yang tuduh Anwar, macam mana pulak orang tu boleh mengaibkan Kak Wan Omega? Tak masuk akal betul kenyataan Nik Aziz ni.

Kalau Anwar dan Kak Wan Omega rasa diri mereka aib disebabkan isu video tu, kenapa mereka tak ambik tindakan yang sewajarnya? Kenapa diorang tak saman Datuk Eskay tu kerana sengaja mengaibkan mereka?

Patutnya Nik Aziz bagi nasihat kepada Anwar agar diambik tindakan yang sewajarnya. Bukan keluarkan fatwa yang bukan - bukan!!!

No comments:

Post a Comment